ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
نمایندگی رسمی کانن - عکاسی پرتره در ژانر های مد و تبلیغات یکی از مهترین و در عین حال دشوارترین ژانر های عکاسی به شمار می آید زیرا دراین سبک از عکاسی شما به صورت مستقیم با سوژه انسان سر و کار دارید . در راه رسیدن به موفقیت در یک جلسه عکاسی از مدل های تبلیغاتی همواره اصول و شرایطی وجود دارند که عکاس باید از آنها آگاهی داشته باشد. در این مطلب به بررسی باید ها و نباید ها در عکاسی از مدل های تبلیغاتی می پردازیم .
باید ها
1 – بازخورد مثبت ارایه دهید .
مدل شما ؛ بازتابی از رفتار شما خواهد بود . و بنابراین همواره سعی کنید بازخورد های رفتاری مثبت را ارایه دهید . اگر به هر عنوان در اجرای سیستم نورپردازی خود دچار مشکل شده اید و و یا با چالشی سخت در زمان عکاسی مواجه هستید و کمی عصبی به نظر می رسید ، این حالت به سرعت به مدل شما انتقال می یابد و او نیز چهره ای عصبی از خود نمایش می دهد .بنابراین در همه موقعیت ها مثبت بوده و رفتاری همراه با آرامش را ارایه دهید .
2 – به او عکسهای خوب نشان دهید .
برای ایجاد انگیزه کار و برقراری ارتباط کاری مثبت با مدل ؛ عکس های خوب و یا بهترین عکسهایی که تاکنون گرفته اید را به او نشان دهید .
3 – موزیک مورد علاقه مدل را پخش کنید .
ایجاد یک فضای روحی و روانی مثبت برای مدل ؛ تاثیر مستقیم در نحوه انجام کار از سوی او دارد . از مدل در مورد موزیک های مورد علاقه او سئوال کنید و این موزیک را درزمان کار برای او پخش کنید تا فضایی آرام و صمیمی برای ارایه کار از سوی او به وجود آید .
4- راهنمایی کنید ؛ ژست ندهید .
به جای ارایه ژست های سخت و طاقت فرسا ؛ دستورالعمل و راهنمایی برای مدل ارایه دهید . با ارایه راهنمایی های موثر ؛ مدل خود را در بهترین موقعیت در ترکیب بندی یک عکس قرار دهید .
5- ایده ها ، ژست هاو مفاهیم ضروری را در گوشی همراه و یا تبلت ذخیره نمایید .
ممکن است در زمان کار به ایده
ها و دستورالعمل های جدید نیاز پیدا کنید. ژست ها و پوز های ایده ال خود را
در گوشی هوشمند ذخیره کرده و به همراه داشته باشید .
http://tamir.ir/camera/models-photography.html