نمایندگی کانن در ایران - ایده آل دوربین

ایده آل دوربین - نمایندگی رسمی دوربین کانن در ایران

نمایندگی کانن در ایران - ایده آل دوربین

ایده آل دوربین - نمایندگی رسمی دوربین کانن در ایران

نقد و بررسی دوربین سونی Sony a6100

نمایندگی دوربین سونی در تهران

دوربین سونی Sony a6100 یک دوربین میرورلس 24 مگاپیکسلی در رده سنسور های APS-C می باشد . این دوربین به طور خاص برای استفاده افراد و عکاسی در سطوح مبتدی طراحی شده است و در صورتی که بدون آگاهی از اصول عکاسی تمایل دارید تا یک عکس با ویژگی های مطلوب را به دست آورید ؛ این یک دوربین مناسب برای شما خواهد بود. 

سیستم قدرتمند و جدید اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی این دوربین را به یکی از ساده ترین دوربین ها برای عکاسی مبدل نموده است .

ویژگی های فنی دوربین سونی Sony a6100 از آن یک دوربین شگفت آور به وجود نمی آورند و از این روی با توجه به مشخصات کلی آن ؛ این دوربین با یک قیمت منطقی نیز عرضه می شود .

نمایندگی دوربین سونی

ویژگی ها و مشخصات اصلی دوربین سونی Sony a6100 عبارتند از :

سنسور 24MP APS-C CMOS

سیستم اتوفوکوس پیشرفته با قابلیت تعقیب سوژه

ویزور الکترونیکی از نوع 1.44M dot OLED

صفحه ال سی دی بازشونده لمسی

قابلیت انتقال تصاویر با وای فای و NFC

قابلیت  فیلمبرداری با کیفیت 4K

قابلیت شارژ با استفاده از USB

 

اتوفوکوس

جدیدترین سیتم اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی 'Real-time AF tracking' نام دارد و این سیستم یکی از بهترین سیستم های فوکوس دهی موجود در بازار محصولات عکاسی به شمار آورده می شود . این سیستم قادر است تا افراد را در درون کادر تشخیص داده و به تعقیب همزمان آنها بپردازد .

در زمان استفاده از این سیستم ؛ دوربین به محض تشخیص دادن هر فرد تلاش می کند تا چشم او را پیدا کرده و در فوکوس قرار دهد و در شرایطی که قادر به تشخیص دقیق نقطه فوکوس نباشد ؛ بنابراین تلاش میکند تا تمام چهره فرد را در فوکوس قرار دهد. این سیستم به اندازه ای هوشمند عمل می کند که در صورت روی چرخاندن سوژه از دوربین ؛ ناحیه فوکوس را حفظ نموده و در زمان تشخیص مجدد چهره فرد ؛ چهره و چشم او را مجددا در فوکوس خود قرار می دهد. در حال حاضر هیچ یک از دیگر سیستم های اتوفوکوس از این قدرت عمل برخوردار نیستند .

با توجه به این شرایط دوربین سونی Sony a6100 با برخورداری از یکی از بهترین سیستم های اتوفوکوس موجود در جهان ؛ یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی در محیط های خانوادگی ؛ مراسم و ... به شمار می آید.

نمایندگی دوربین سونی

بدنه و حمل و نقل

شکل ظاهر بدنه دوربین سونی Sony a6100 در مقایسه  با مدل قدیمی تر  a6000 از شباهت بسیار زیادی برخوردار است و بر خلاف مدل های گران قیمت تر ؛ این بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده است . بدنه خشک پلاستیکی این دوربین با پوششی از لاستیک های چرمی پوشانده شده است و در این شرایط احساس کاملا راحتی را در درون دست به وجود می آورد .

گریپ جلویی دوربین از عمق کافی برخوردار است و از این روی در دست گرفتن آن به راحتی انجام می شود . دایل پشتی دوربین نیز از جانمایی مناسبی برخوردار است و انجام کنترل های دوربین را به آسانی قابل انجام می نماید . محل قرار گیری دکمه رکورد فیلم در لبه سمت راست دوربین ؛ یکی از حالت هایی است که احساسی کمتر راحت را به وجود می آورد .

برخلاف بسیاری از مدل های قدیمی تر سونی ، دوربین سونی Sony a6100 دارای صفحه ال سی دی لمسی است . این حالت اهمیت بسیار زیادی دارد و به همراه قابلیت کاربری آسان ؛ امکان کنترل سیستم فوکوس با استفاده از عملکرد صفحه لمسی یکی از ویژگی های بسیار برجسته این دوربین به شمار آورده می شود .

ویزور این دوربین اندازه نسبتا متوسطی دارد و با کیفیت 44/1 میلیون نقطه رزولوشن شبیه به 800 در 600 را به وجود می آورد . این ویزور قابل مقایسه با دوربین های پیشرفته و گران قیمت نیست اما در هر صورت باید به این تکته توجه داشته باشیم که بسیاری از دوربین های همرده با Sony a6100 ، ویزور ندارند.

نمایندگی دوربین سونی

منوها و رابط کاربری

علامت ها و برچسب های به کار رفته برای دکمه های پشت این دوربین ؛ شبیه به دکمه های موجود بر دوربین های پیشرفته تر کمپانی سونی می باشد و در رابطه با یک دوربین سطح مبتدی ؛ این امر کمی زیاده روی به شمار آورده می شود.

منو های این دوربین نیز کمی پیچیده به نظر می رسند و برای یک دوربین در این کلاس ، وجود تعداد زیادی از گزینه ها ؛ به خاطر سپاری آنها را کمی دشوار می نماید .

نمایندگی دوربین سونی

وای فای و اتصالات

دوربین سونی Sony a6100 قادر به انتقال تصاویر از طریق وای فای می باشد. اتصال وای فای این دوربین از طریق NFC و یا با استفاده از انتخاب عملکرد انتقال تصاویر در دوربین و نرم افزار مخصوص سونی ؛ امکان پذیر  می باشد. همچنین این دوربین قادر است تا اتصال بلوتوث را با دستگاه های هوشمند بر قرار نماید و با استفاده از این امکان ؛ ثبت موقعیت مکانی بر روی عکس ها نیز میسر می گردد.

نمایندگی دوربین سونی

باتری

به منظور کاهش حجم بدنه دوربین سونی Sony a6100 از یک باتری NP-FW50 برای آن استفاده شده است و این باتری در هر مرتبه شارژ کامل قادر به ارایه 420 شات عکس می باشد . تعداد دقیق عکس های قابل ثبت با این دوربین به مقدار گزینه های فعال شده و یا حالت استفاده از فلاش در آن بستگی دارد .

نمایندگی دوربین سونی

ایزو خودکار

این دوربین دارای انکان استفاده از Auto ISO می باشد و در زمان استفاده از هر یک از مود های خلاقانه عکاسی  P,A,S,M از گزینه Auto ISO می توان استفاده نمود .

گزینه Auto ISO قادر است تا مقدار ایزو را در پایین ترین مقدار ممکن حفظ کند اما به محض کاهش مقدار نور ؛ دوربین به صورت خودکار مقدار ایزو را افزایش  می دهد تا بتوان از یک سرعت شاتر مناسب استفاده نمود . گزینه های Auto ISO و حالت جبران نوردهی در مود تنظیمات دستی وجود دارند و برای هر یک از این حالت  های سرعت شاتر و دیافراگم نیز قابل تنظیم خواهند بود .

نمایندگی دوربین سونی

نتیجه گیری :

دوربین سونی Sony a6100 را یکی از بهترین دوربین های برای عکاسی در سفر و محیط های خانئادگی باید دانست و سیستم اتوفوکوس کاملا مطمئن و دقیق آن استفاده از این دوربین برای به دست آوردن جزئیات کامل و مناسب از چهره افراد ؛ را کاملا مناسب می سازد .

اگر چه سیستم منو ها و رابط کاربری این دوربین کمی گمراه کننده به نظر می رسند اما به هر روی در صورتی که متمرکز شدن بر سوژه را بدانید ، این دوربین قادر است تا بقیه کار ها را به خودی خود انجام دهد . این دوربین به طور خاص برای استفاده افراد و عکاسی در سطوح مبتدی طراحی شده است و در صورتی که بدون آگاهی از اصول عکاسی تمایل دارید تا یک عکس با ویژگی های مطلوب را به دست آورید ؛ این یک دوربین مناسب برای شما خواهد بود. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.