نمایندگی کانن در ایران - ایده آل دوربین

ایده آل دوربین - نمایندگی رسمی دوربین کانن در ایران

نمایندگی کانن در ایران - ایده آل دوربین

ایده آل دوربین - نمایندگی رسمی دوربین کانن در ایران

نکات انتخاب مود های اتوفوکوس در دوربین های کانن

نقاط اتوفوکوس در درون ویزور برای ایجاد امکان فوکوس خودکار دوربین برای انواع مختلفی از صحنه ها و سوژه ها قرار داده شده اند . عملکرد اتوفوکوس و درایو مود دوربین با توجه به نوع سوژه و شرایط موجود در صحنه قابل تنظیم می باشند . در مود های پایه عکاسی ؛ عملکرد اتوفوکوس و نقاط اتوفوکوس به صورت خودکار تنظیم می شوند . AF به معنای اتوفوکوس و MF به معنای فوکوس دستی می باشد .

  

انتخاب عملکرد اتوفوکوس

با توجه به شرایط عکاسی یا نوع سوژه ؛ عملکرد اتوفوکوس قابل انتخاب می باشد . در مود های پایه عکاسی ؛ بهترین عملکرد اتوفوکوس به صورت خودکار تنظیم میگردد .

برای انتخاب عملکرد اتوفوکوس به ترتیب زیر عمل نمایید :

1-  لنز را در وضعیت AF قرار دهید  .

 2- دایل مود را در یکی از مود  های خلاقانه قرار دهید .

 3- دکمه AF را فشار دهید .

  4- عملکرد اتوفوکوس را انتخاب نمایید .

در هر یک از مود های خلاقانه عکاسی ؛ فشردن AF-ON برای اتوفوکوس قابل استفاده میباشد .
One Shot AF برای سوژه های ثابت

گزینه One Shot AF برای عکاسی از سوژه های ثابت و ساکن مناسب است و زمانی که دکمه شاتر تا نیمه فشار داده می شود دوربین تنها یک مرتبه فوکوس انجام می دهد .

زمانی که فوکوس به دست می آید ؛ نقطه فوکوس به دست آمده نمایش داده شده و نشانگر فوکوس در ویزور روشن می شود . در حالت نورسنجی Eavaluative تنظیمات نوردهی در زمان به دست آمدن حالت فوکوس ؛ تنظیم می شود . زمانی که دکمه شاتر تا نیمه فشار داده می شود قفل فوکوس انجام شده و ترکیب بندی و کادربندی در وضعیت مطلوب قابل انجام می باشد .

نکات One Shot AF

در صورت عدم به دست آمدن فوکوس ؛ نشانگر فوکوس  در ویزور به صورت چشمک زن خواهد بود و در این حالت حتی در صورت فشار دادن کامل دکمه شاتر ؛ تصویر قابل ثبت نخواهد بود . در حالت عدم به دست آمدن نقطه فوکوس ؛ کادر بندی و ترکیب بندی را مجددا انجام دهید .

در صورتی که صدای بیپ فوکوس  در حالت غیر فعال  قرار داشته باشد ؛ ، در زمان به دست آمدن نقطه فوکوس ؛ صدای بیپ شنیده نمی شود.

بعد از به دست آمدن فوکوس در حالت One Shot A ، قفل فوکوس و ترکیب بندی مجدد تصویر قابل انجام خواهد بود . این حالت برای زمانی مفید می باشد که عکاس خواهان انجام فوکوس بر روی یک سوژه پیرامونی در خارج از کادر اتوفوکوس می باشد .

در زمان استفاده از یک لنز مجهز به حالت فوکوس دستی الکترونیک ؛ بعد از به دست آوردن فوکوس ، انجام فوکوس دستی با چرخاندن نقطه فوکوس و در عین حال فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه ؛ قابل انجام می باشد .

AI Servo AF برای سوژه های دارای حرکت

این عملکرد اتوفوکوس برای سوژه هایی مناسب می باشد که دارای حرکت بوده و فاصله فوکوس بر روی سوژه در حال تغییر می باشد . در این حالت ؛ با نیمه فشار دادن دکمه شاتر ، دوربین به صورت مداوم و مرتب در حال فوکوس بر روی سوژه می باشد .

نکات AI Servo AF

تنظیمات نوردهی در زمان گرفته شدن عکس تثبیت می شوند.

زمانی که ناحیه اتوفوکوس در حالت انتخاب ناحیه ای 45 نقطه ای قرار داده می شود ؛ تعقیب فوکوس تا زمانی ادامه می یابد که سوژه تحت پوشش کادر اتوفوکوس قرار داشته باشد .

 در حالت AI Servo AF ، حتی در زمان به دست آمدن نقطه فوکوس ؛ صدای بیپ شنیده نمی شود . همچنین نشانگر اتوفوکوس  در ویزور روشن نمی شود .

AI Focus برای تغییر وضعیت اتوفوکوس به صورت خودکار

حالت AI focus AF  به طور خودکار موجب تغییر وضعیت و عملکرد اتوفوکوس دوربین از One Shot AF  به AI Servo AF  در شرایطی می شود که سوژه ثابت شروع به حرکت می نماید .

بعد از در فوکوس قرار گرفتن سوژه در حالت One Shot AF ؛ اگر سوژه شروع به حرکت نماید ؛ دوربین حرکت را تشخیص داده و به صورت خودکار عملکرد اتوفوکوس را به AI Servo AF تغییر می دهد و شروع به تعقیب حرکت های سوژه می نماید .

  در حالت AI focus AF و در زمان فوکوس بر روی سوژه دارای حرکت ؛ صدای بیپ اتوفوکوس به صورت ملایم شنیده می شود اما نشانگر اتوفوکوس  در ویزور روشن نمی شود . توجه داشته باشید که در این شرایط قفل فوکوس انجام نمی شود .

روشن شدن نقاط اتوفوکوس به رنگ قرمز :

به صورت پیش فرض نقاط اتوفوکوس در زمان به دست آمدن فوکوس دوربین در شرایط کم نور ؛ به رنگ قرمز روشن می شوند . در هر یک از مود های خلاقانه ؛ نحوه روشن شدن نقاط اتوفوکوس در زمان رسیدن به فوکوس قابل تنظیم می باشد .

پرتو نور کمکی اتوفوکوس با فلاش دوربین :

در شرایط کم نور و در زمان فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه ؛ فلاش دوربین فعال شده و تابش کوتاه مدت نور فلاش انجام می شود . این تابش کوتاه نور فلاش برای نوردهی به سوژه در جهت به دست آوردن صحیح نقطه فوکوس می باشد

نمایندگی کانن  نمایندگی رسمی کانن  نمایندگی اصلی کانن نمایندگی کانن در ایران نمایندگی کانن در تهران  تعمیرات کانن تعمیرات کانن در تهران نمایندگی تعمیرات کانن تعمیرات دوربین کانن تعمیرگاه کانن تعمیرات canon نمایندگی canon نمایندگی canon در ایران تعمیر canon در ایران تعمیرات canon نمایندگی تعمیر کانن تعمیر دوربین تعمیر لنز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.