ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
با گرمتر شدن هوا و فراوان شدن مقدار نور موجود در محیط های مختلف ؛ فرصتهایی بسیار مناسب برای عکاسی به وجود می آیند .
در این مطلب نکاتی را در رابطه با انجام عکاسی پرتره در فضای باز مورد اشاره قرار می دهیم .
در عکاسی فضای باز ؛ عناصر طبیعی ( مثل درختان و گیاهان ) پس زمینه هایی بسیار مطلوب
به خصوص در شرایطی هستند که خارج از فوکوس و به صورت تار و محو دیده شوند .
برگهای گیاهان قادرند تا نور موجود در محیط را بازتاب دهند و به همین دلیل ابعاد و
بافت های متنوعی را در پس زمینه ها به وجود می آورند .
با استفاده از یک دیافراگم باز مثل f/4 یا f/2.8 ، پس زمینه ها را به خوبی تار و محو می شوند .
در به دست آمدن یک پس زمینه محو شده ؛ محل قرار گیری نقطه فوکوس اهمیت بسیار زیادی دارد .
در عکاسی پرتره لازم است تا نقطه فوکوس روی چشم سوژه قرار بگیرد و با استفاده از یک دیافراگم باز ؛ فضای پشت سر سوژه به خوبی تار و محو می شود .
در ساعت های میانی روز ؛ آفتاب به صورت مستقیم می تابد و سایه های بسیار پر کنتراست و تند و تیزی را به وجود می آورد .
در انجام عکاسی پرتره فضای باز ؛ سوژه های خود را در محلی با سایه یک دست و ملایم قرار دهید .
در این شرایط سوژه را به سمت لبه های سایه متمایل گردانید
زیرا در این فضا ،نور محیط خارجی سایه به مقدار بیشتری به سمت سوژه آمده
و موجب ملایم تر شدن کنتراست های موجود در تصویر می شود .
به خاطر داشته باشید که در قسمت های عمقی سایه نور کمتری وجود داشته و احتمالا قسمت هایی از سوژه کمتر نوردهی خواهد شد .
در زمان عکاسی در محیط باز و تحت شرایط تابش نور افتاب ؛ شرایط کمی متفاوت از محیط استودیویی می باشد .
در زمان استفاده از نور طبیعی ؛ لباس های دارای رنگ تیره به صورت تیره تر دیده شده
و جزئیات خود را از دست می دهند و این حالت موجب می شود تا چشم مخاطب از توجه به صورت سوژه دور شود .
برای برطرف شدن این مورد از سوژه خود بخواهید تا لباس های رنگ روشن بپوشد
و از لباس های دارای رنگ تیره یک دست خودداری نمایید.نمایندگی کانن
در زمان عکاسی از مدل های خانم در فضای باز ؛ یکی از تکنیک هایی
که مقداری به حالت رمانتیک عکس می افزاید ؛ یک استاپ افزایش در حالت نوردهی به صورت سوژه است .
این تاثیر گذاری high-key را با کاهش دادن سرعت شاتر نسبت به مقدار به دست آمده توسط نورسنج دوربین ؛ می توان اعمال نمود .
در عکاسی فضای باز در ساعت های پایانی روز ؛ سطح بازتاب نور در محیط کاهش می یابد .
در این زمان نیز افزایش یافتن سایه ها موجب از دست رفتن جزئیات می شود .
مقدار کمی از تابش نور فلاش دوربین می تواند به حفظ جزئیات سوژه کمک کند .
استفاده از حالت ETTL-II بر روی فلاش های کانن موجب می شود تا تنظیمات نور فلاش به صورت خودکار انجام شود .