ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
با این مشکل مواجه شده باشید که خطوط موجود در سوژه به صورت کج دیده شده و
یا قسمت های تحتانی سوژه نسبت به سایر قسمت های بزرگتر دیده می شود .
به طور کلی در زمان استفاده از یک لنز و عکاسی از فاصله ای نزدیک نسبت به
سوژه مشکلات فوق دیده می شوند و نوعی حالت خمیدگی در در قسمت های فوقانی و تحتانی سوژه های ثابت دیده می شود .
برای برطرف نمودن این حالت های اعوجاج ؛ در اولین مرحله لازم است تا کمی از سوژه فاصله بگیرید .
چند گام به عقب بردارید تا حالت های اعوجاج در سوژه کمی اصلاح شود .
اگر شما از یک لنز زوم استفاده می کنید ؛ کمی زوم کردن روی سوژه
و به طور همزمان کمی فاصله گرفتن از سوژه به رفع حالت های اعوجاج موجود در تصویر کمک زیادی می نماید .
اگر تمایل دارید تا برای رفع دایمی این مشکل کمی هزینه کنید
که به صورت تخصصی به عکاسی از ابنیه و آثار معماری می پردازند . در هر صورت به این نکته توجه داشته باشید
که با استفاده از لنز های موجود نیز کمی به عقب گام برداشتن و کمی زوم کردن
روی سوژه تا حد زیادی به برطرف شدن مشکل اعوجاج خطوط کمک می کند .نمایندگی کانن
به طور کلی ، در زمان استفاده از یک دوربین فول فریم ؛ استفاده از فاصله کانونی 35 یا 50 میلیمتر ،
فاصله کانونی نزدیک به چشم انسان است و از این روی ، این فواصل کانونی
را بهترین حالت ها برای عکاسی از ساختمان ها و مناظر طبیعی به شمار می آوریم .